پنجشنبه 9 فروردين 1403   17:20:48

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «اندیشه سیاسی علامه شعرانی» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «اندیشه سیاسی علامه میرزا ابوالحسن شعرانی» به قلم محمد سلمان در 248 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، کتاب «اندیشه سیاسی علامه میرزا ابوالحسن شعرانی» به قلم محمد سلمان در 248 صفحه و به قیمت 42 هزار تومان با شمارگان 500 نسخه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب پیش رو شرایط شکل گیری اندیشه سیاسی علامه شعرانی را بررسی کرده است که شامل مؤلفه ها و زمینه های پیدایش آن می شود.

چارچوب فکری علامه شعرانی مبتنی بر اندیشه دینی شکل گرفته و بر پایه زعامت سیاسی پیغمبر(ص) پس از ورود به مدینه و پس از ارتحال آن حضرت سامان یافته و با تبعیت از ائمه معصومین(ع) در جایگاه الگوی علمی ادامه خط رسالت نبوی استوار شده است؛ بر این اساس، ایشان زعامت عالمِ عاقل، همراه با رعایت حقوق بشر و دموکراسی را برای این دوره پیشنهاد می کند.

این تحقیق با هدف آشنایی با میراث شیعه و معرفی توانایی فکری آنها در پاسخگویی به معضلات علمی، عملی و عینی در عرصه جامعه سیاسی ایران نگارش یافته است.

این اثر در سه فصل منتشر شده است؛ فصل اول اثر مذکور به بررسی علل و عوامل شکل گیری شخصیت علمی و تأثیر آن می پردازد که در آن پس از  بیان مفاهیم این پژوهش، به ابعاد شکل گیری شخصیت علمی علامه شعرانی، طبقه بندی آثار و تأثیر آن در ابعاد شخصیت علمی وی و ویژگی های پژوهشی علامه شعرانی می پردازد.

نویسنده کتاب «اندیشه سیاسی علامه شعرانی»، در فصل دوم به بررسی شاخصه های روشی و سنجش شالوده های نظری اندیشه سیاسی پرداخته که در این فصل، شاخصه های روشی، مبانی معرفت شناختی، مبانی هستی شناختی و مبانی انسان شناختی بیان شده است.

سومین و آخرین فصل از این کتاب، به «اندیشه سیاسی علامه شعرانی و شاخصه های اصول، ارزش و کارکرد» اشاره دارد که در این فصل، انواع حکومت، اصول حکومت، ارزش های حکومت، کارکردهای فرهنگی، کارکردهای اقتصادی، کارکرد قضایی، منابع درآمدی حکومتی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار گرفته است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف 20 درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

این انتشارات با داشتن بیش از 350 عنوان کتاب برگزیده در جشنواره های مختلف، 30 نوبت به عنوان ناشر برگزیده معرفی شده که این ویژگی در میان تمام ناشران کشور کسب این تعداد کتاب برگزیده و همزمان ناشر سال کشوری، حوزه، دانشجویی و... منحصر به فرد است که از جمله این افتخارات می توان به (8 نوبت ناشر سال کشوری، 9 نوبت ناشر سال حوزه، 4 نوبت ناشر سال دانشجویی، 2 نوبت ناشر برگزیده نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، 2 نوبت ناشر تقدیری جشنواره کتاب سال کودک و نوجوان استان قم، 1 نوبت ناشر سی سال پژوهش در انتقلاب اسلامی، یک نوبت ناشر برگزیده کتاب سال قرآن کریم، 1 نوبت ناشر سال جشنواره کتاب خانواده و...) اشاره کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما