چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403   18:58:22

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در نشست رابطین خبری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکید شد:

تیموری: ظرفیت بالای تولید خبر در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی/ قربان زاده: ضرورت توجه ویژه نسبت به پوشش اخبار فعالیت های مسأله محور

  • خلاصه :نشست رابطین خبری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور رابطین خبری و رئیس حوزه ریاست این پژوهشگاه و مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی بصورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین موسی الرضا تیموری در نشست رابطین خبری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: ظرفیت تولید خبر در مجموعه پژوهشگاه بالاست و عملکرد خوبی را در عرصه خبر با توجه به گزارش های ماهانه روابط عمومی از عملکرد رابطین خبری دفتر شاهدیم، اما تا مطلوب شدن عرصه خبر در این پژوهشگاه فاصله زیاد است.

وی گفت: بنا بر تصمیمات جدید، ارائه گزارش رابطین خبری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از اخبار تولیدی و پوششی، به صورت منظم و ماهانه در پژوهشگاه انجام خواهد شد.

رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: اخبار ارسالی از سوی پژوهشگاه، به همت روابط عمومی به خوبی منتشر می شود و روابط عمومی اهتمام ویژه ای در انعکاس اخبار دارد.

وی با اشاره به تعامل بالای روابط عمومی در حوزه خبری با پژوهشگاه گفت: ضرورت رعایت دستورالعمل های ابلاغی در پوشش اخبار بسیار ضروری است.

*ظرفیت بالای تولید خبر در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین تیموری با اشاره به ظرفیت بالای تولید خبر در این پژوهشگاه اظهار داشت: معرفی معاونت ها، اهداف، سند چشم انداز، دستاوردها یا فعالیت های اداره ها، ظرفیت کتابخانه، وجود بروشورها، کسب رتبه نظریه پرداز برجسته و... جزو ظرفیت های خبری در پژوهشگاه است.

وی با با بیان اینکه که همت رابطین خبری در پژوهشگاه بسیار بالاست، گفت: امیدواریم که آمار اخبار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مهرماه بسیار درخشان‌تر از گذشته باشد.

رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که در پژوهشگاه، آموزش در عرصه خبر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: باید از اداره آموزش ستاد و روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی بخواهیم که این آموزش ها را گسترش دهند.

وی با اشاره به انعکاس رویدادهای ویژه پژوهشگاه در قالب ویژه نامه خاطرنشان کرد: با توجه به مشغله های دیگر رابطین خبری، تصمیم داریم تا برخی از کارهای رابطین را کم کنیم تا به عرصه خبر بیشتر بپردازند.

* ضرورت توجه ویژه نسبت به پوشش اخبار فعالیت های مسأله محور از سوی رابطین خبری

در ادامه این نشست، محمدرضا قربان زاده مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اخبار ارسالی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: رابطین خبری زحمات زیادی را متقبل می شوند و وقتی این حجم اخبار برای ما ارسال می‌شود به ما در خدمت رسانی، انرژی مضاعفی داده می شود.

وی با اشاره به محدودیت های کرونا در کشور گفت: علیرغم این محدودیت ها، بیش از 500 خبر از دفتر تبلیغات اسلامی در شهریورماه سال جاری در رسانه های رسمی کشور منتشر شده است که اخبار تهیه شده از پژوهشگاه و رویدادهای آن را نیز شامل می شود.

مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نیروی انسانی بسیار کم در حوزه اطلاع رسانی مدیریت روابط عمومی گفت: علیرغم این مسئله، اطلاع رسانی دفتر جزو موفق ترین سازمان هاست و برای استمرار این وضعیت نیازمند همکاری جدی و تخصصی رابطین خبری هستیم.

*دقت بر عناصر و ارزش های خبری در تهیه اخبار

وی  در ادامه ضمن بیان نکاتی که به کیفی تر شدن اخبار ارسالی کمک می کند، بر رعایت دستورالعمل های خبری ابلاغی از سوی مدیریت روابط عمومی تأکید و تصریح کرد: عناصر خبری به خبر ارزش می دهد و هرچه تعداد این عناصر و ارزش های خبری در خبر بیشتر باشد اهمیت و اعتبار آن بیشتر می شود که یکی از آن ها شهرت است و هر چه سِمَت فرد مصاحبه شونده بالاتر باشد، بُرد خبری بیشتری را در رسانه ها شاهد خواهیم بود و دست برای ما درخواست از آن ها بازتر است.

این فعال رسانه با اشاره به مسأله محور شدن فعالیت ها در دفتر تبلیغات اسلامی و با تأکید بر پوشش بهتر و پیش از پیش اخبار مسأله محور و قطبی افزود: ضروری است که رابطین خبری نسبت به تهیه و ارسال اخبار فعالیت های قطبی توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند و سمت و سوی اخبار تهیه شده در دفتر نیز باید مساله محور باشد.

وی اظهار داشت: همواره ما سعی کرده ایم در روابط عمومی زحمات رابطین خبری را به صورت مطلوب منعکس کنیم و گاهی با تغییراتی در خبر و نوع تیتر و تنظیم خبر، آنها را به استاندارد لازم رسانده و آن ها را در رسانه ها منتشر کرده ایم.

قربان زاده در پایان ضمن استقبال از دریافت انتقادات و پیشنهادات همکاران نسبت به واحد اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: در خصوص انتقادات و پیشنهادات نسبت به اخبار روابط عمومی و نشریه پیام روز و تعامل و تبادل خبری و استفاده از ظرفیت های بیرونی سازمان، استقبال خواهیم کرد و آمادگی داریم تا با مجموعه های برون سازمانی همکار با شما، تعاملات خبری را گسترش دهیم.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما